lördag 23 januari 2010

nått nytt under stjärnorna?

Hej Hej här har väl inte hänt så mycke sen sist, jag har varit på mitt livs första viktväktar möte... har aldrig varit i närheten av någon sekt men kan tänka mig att det är nått liknande ett viktväktar möte.......;) Men jag ska köra efter deras metod ett tag, mest bara för att få in en rutin på portionsstorleken å verkligen tänka efter på vilka livsmedel som är främst att föredra. Inte för att skryta men ja e faktiskt lite av en expert ,å vet precis HUR man ska göra för att gå ner i vikt, men man ska ju leva som man lär då åsså ju.... haha men mötena e dyra så det blir inte varge gång ja går dit... Emelie mumsar i sig av sin mat, extra smör å raps olja får hon så att hon får upp hullet lite. har precis stått vid spisen en timme å kokat kykling med ris å mosat det, sen gjorde ja potatis med torsk å ärtor, sen frös ja in d i portions bitar så har ja d hela veckan! Emelie har ju börjat vakna hiskelit tidigt nu förtiden typ 7-8 så kl 11 hade vi ätit, duschat å va utanför dörren på väg in till "city" med oss hade vi skridskor till joppe (alldeles nya) så på vägen hem gick vi på isen på sjön å joppe "åkte" lite. hahaha kan säga att d va längesen han åkte skridskor! Shit nu ringde "tant" lena å bjöd oss på midda idag oxfile med potatisgratäng.. vem kan tacka nej?! med tårt efterrätt... shit ja v.v. ju........ åsså e d mjölk i maten.... åhh lite ångest då e d verkligen defenitivt amningsstopp!! ååhh ångest!! haha åsa du vet va ja menar :) jaja de måste ske nångång! Men d här blir ju trevligt ikväll iaf!

2 kommentarer:

  1. Grattis till inskrivninge på VV :-) Skönt när man bestämt sig för nånting!

    alltså jag måste också sluta. Jag hinner inte riktigt med gröt på kvällen tycker jag. Rätt som det är så är hon trött o hur lätt är det med gröt då? Nä, får väl börja tänka på välling snart...Måste bita i det sura äpplet. Fast livet går ju vidare utan en bebbe vid tutten :-)

    SvaraRadera
  2. God morgon :-)
    Hihi ja du hon är för söt lilla farmor/mormor. Kan du se "orkestern" framför dej va :-)
    Men det går så bra för Existence o det är kul. De blir "promotade" om ett tag o deras skiva släpps till många radiostationer!!!! Anton....min bäbis??? :-D
    Du! ser du vilken tid jag skriver här? mm hur tidigt som helst. Pluggar just nu på distans i Malmö o ska snart ner till Knutan o försöka ta ett tåg. I snökaos som blivit får man vara ute i god tid. Igår åkte vi 8 o kom fram 11.20. Inte bra inte bra. Så idag försöker vi åka tusen timmar förtidigt haha.
    Kram kram från "orkester" mamman :-)

    SvaraRadera