torsdag 11 februari 2010

nya ideer...

MMM nu börjar hjulen i huvudet snurra igen, å kollar man riktigt noga så ser man röken också..
Jag har gått omkring och inte riktigt varit nöjd med hur det ser ut hemma, rum som inte blir utnytjade och känns lite trångt här å där. Så nu har jag kommit fram med ett förslag som jag ska sälja in till min kära sambo, funderar på att flytta upp vår skinn grupp (soffa å fåtöljer) där uppe (hoppas den får plats) bära ut det stora matsalsbordet med skinnstolarna till vardagsrummet, sätta köksbordet i garaget, och skaffa en köks ö istället. Göra om "matsalsrummet" till ett lekrum till emelie. mmmm då innebär d att köpa en ny soffa till vardagsrummet, tanken är väl en tresitsig med hm hur stavas d sceslong hahaha nä ja vet inte ... haha sån som sticker ut på nena sidan så man kan lägga upp bena på. ja iaf den ska va på den sidan mot brasan så man kan sitta där å mysa framför den...
sen har jag seriöst gjort ett förslag till min sambo om att hyra en städerska för en dag eller två som riktigt storstädar, skurar golv å tak, lister å väggar. putsar toaletten... ja ni förstår. ja ORKAR inte , har INGEN lust, men min sambo tycker ja e knäpp så d får ja nog inte igenom... men ska tjata lite till. Solen kommer fram allt oftare å längre stunder, den lyser på allt damm som ligger som en hinna över mitt hem.... jaja det är väl därav vårstädningen har kommit av!
Nu sitter ja på lånad tid, övertid på min rast... Emelie kommer vakna när som helst.. men ska nog försöka hinna med att lägga mig ner på soffan en stund innan hon vaknar å dax för lunch, sen blir d spännande... vv idag! men tyvärr tror ja inte på viktminskning denna veckan... mycke choklad på kvällarna....men det får ja ta! hejsvejs!

2 kommentarer:

  1. hoppas joppe köper din idé =)
    vad skönt det hade varit med städerska va? Eller i alla fall få städa i lugn o ro ibland. Utan ungarna o gubben hemma som stör en =)

    Hoppas det gick bra på vv!!

    SvaraRadera
  2. Hej hej :-)
    Har du vunnit på tipset eller? Städerska :-D :-D Men att fixa om i huset låter som en rolig plan tycker jag.
    Kram på dej

    SvaraRadera