onsdag 30 september 2009

Hösten är på g

Jaha varje dag händer det något nytt, men endå känns det inte som om ja har nått väsentligt att skriva om.. Idag kom jag äntligen ut på en promenad med vagnen, Har värdens snyggast vagn men går typ aldrig ut. Det beror enbart på att ja e lat, innan Emelie kom skulle minsan jag gå ut varje dag för det ska man. Det är hälsosamt för barnet och jag kunde inte förstå dom som inte gick ut varje dag, ja menar dom är ju lediga.. Dom gör ju inget annat än att bara softar å har d bra... Hahaha gud va man har fått lära om! Men iaf idag kom ja ut, och det va riktigt skönt! Solen värmde och det va vindstilla, men så fort du kom in i ett skuggigt parti gjorde sig den kyligare hösten sig påmind. Påminde att det va dax att rota fram något som kan fungera som en jacka, jag gillar nog hösten men bara dom där fina höstdagarna när solen skiner å de röda å gula löven sakta singlar ner mot marken. Inte dom där dagarna regnet piskar i ansiktet så maskaran har halkat ner på hakan, å man små springer fram för att det blåser så mycket så man håller på att flyga bort. Vi får väl se om det blir en bra höst eller inte... Nu måste jag bara försvara mig själv här känner ja, faktiskt så är ja ute ibland... med vagnen kanske 2 dagar i veckan å sen till å från bilen å så nästan varje dag... ja de e faktiskt luft d med, å det tar ett tag å krångla med stolen å kundvagnar å diverse...

1 kommentar:

  1. jag gillar osso fina höstdagar. Våren o hösten är mina favvo-årstider :-)
    Jag är inte ute o går heller ska jag säga dig. Går ju till o från dagis med Arvid och då o då till affären =) Min tanke är att jag ska ut o gå mer "sen", typ när Elsa är runt ½ året...men vi får väl se i verkligheten =)

    SvaraRadera