söndag 18 oktober 2009

Helsingborg med en sväng till häljarp

Farfar å Emelie




Jaha då sitter man här igen typ 55 mil bort från helsingborg.. som vanligt med blandade känslor! Det är både skönt å vara hemma i sitt hus med sin sköna soffa mm, och tråkigt att åka från hbg. Om jag ska utvärdera denna rundan i hbg så får den 4 + av 5 möjliga, på måndagen när jag kom ner åkte vi hem till soffan. Som vanligt känner jag mig alltid avslappnad å bekväm med henne, roligt att träffas å få se henne i verkligheten å såklart roligt att busa med cassandra!! Vi åkte iväg till väla för ja va tvungen å köpa presentkort å lite andra saker.. hahaha kan tala om att det inte är så avslappnande å lätt med 3 ungar som det va förr i tiden när man åkte iväg å strosade! Iallafall tiden hos soffan gick alldeles för snabbt och det va dax att åka hem till pappa som fyllde år, väl där blev min pappa sådär "töntig" som bara han kan bli. Han nästan stod på stället å studsade som en studsboll när vi kom antagligen var det Emelie som hade den effekten, nu får man nog räkna med att det inte längre är jag som gör folk lyriska... Skönt är väl det ändå.. Men efter att ha delat ut paket å fått fina saker till Emelie lugnade det sig lite, Emelie fick sitta i morfars knä å skönt att hon faktiskt va lugn där! Min farmor och farfar som varit i grekland i 2 månader å som ja inte träffat på jätte lääänge va åsså där, så roligt å få träffa dom!! Redan nästa dag (tis) spenderade jag en hel dag med dom. Som vanligt bjöd dom på god frukost å god mat, å det känndes både tryggt å hem tamt att vara där. Som om någon kommit å förvandlat Emelie så va hon cool lungn där, hon va hos både farmor å farfar å Tanja utan att skrika en endaste gång.. sedan gick vi ut på en promenad, vi träffade lotta en snabbis (lite för snabbt tycker jag) och Tanja min "kusin" fick köra vagnen. Men det måste hon nog träna på, det får ja se till å fixa.. Iaf jessan kom sen med å hon fick sin present å det är såååå KUL å träffa dom,, åhhh va ja önskar ja kunde göra de oftare! Onsdagen kom å nästan det som ja mest sett fram emot kom... ja skulle till Åsa! För det första så har dom ett hus som är så fint så d känns som om man kommer rakt in i en inredningstidning, precis lagom med möbler å grejjor, bra färger på väggar, å praktiskt inrett för familjeliv! Sen att hon har den näst sötaste dotter man kan ha är inte heller dåligt ;) Roligt var det att få träffa Arvid med, så stor han har blivit! Väldigt rar påg som vilken förälder som helst skulle vara stolt över! Vi satt å pratade om allt å inget, såklart blev det mycke barn prat men d gillar ju ja!! hoppas vi kan träffas snart igen! I mellan alla besök hade ja min bas hos mamma ju, det är alltid skönt hemma hos henne, hon hjälper till med allt (ibland för mycket) och har en humor som e härlig! Jaja nästa besök till skåne blir väl strax innan jul! Det jobbiga med att komma ner till skåne är att jag nästan alltid får så dåligt samvete, jag tycker aldrig att ja hinner träffa mina nära å kära så mycket som ja vill. speciellt inte nu sen Emelie kom för dagarna blir liksom kortare å man kan inte åka runt på samma sätt heller för då blir hon grinig vilket inte är så konstigt.. några fina kort kommer här! Tanja/Emelie Elsa och Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar