onsdag 18 november 2009

Mammaträff

Idag var jag och karin hemma hos frida, det är mina arbetskamrater från jobbet.. det skiljer 2 månader på alla 3 barnen... å det va alltså 3 av 6 på mitt jobb som e mammalediga nu... bra planering :) Iaf vi satt å bubblade om det mesta och hade super trevligt! Karin hade aldrig varit hemma hos frida så det blev husesyn å hos frida kan man gå miljoner varv för hon har d såå snyggt.... Emelie å alfred satt brevidvarandra i soffan idag å höll varandra i handen åhhh va gulligt d va..
Emelie har kommit in i en period där hon har lite svårt att komma till ro å somna borta eller om d händer nått runtomkring, jag märkte det hemma hos frida idag. Hon va jätte trött men skulle minssan inte sova.. å det har varit så innan i andra situationer med. När vi kom hem idag somnade hon å sov typ 2 timmar å ja fick tillåmed väcka henne... får väl se hur länge d e så. på kvällarna sover hon också oroligt, vaknar till å kollar var jag är, åsså ska hon hålla handen för att kunna fortsätta sova. i sängen på nätterna måste vi ligga näsa mot näsa å hon ska hålla mina händer för att somna. hon har väl extra behov av trygghet å närhet eller nått!
jaha nu får ja väl ta å ringa "tant" lena å köpa hennes tripp trapp stol å testa om emelie vill sitta i den, såg på åsas blogg att elsa satt å det såg så mysigt ut!! Joppe sa när han såg d.."va e inte hon yngre än emelie" haha det stämmer ju förvisso... en dag!
Joppe sitter å kollar landskampen i fotboll mot italien, å för en gångskull skiter ja i det är inte ett dugg intresserad, är fortfarande sur för vi missa wm!! nä nu ska ja kolla ikea tidningen som kom idag...hejhej

1 kommentar:

  1. Elsa har också varit lite knepig nu några dagar. Ledsen o "klängig"...trodde hon hade öroninflammation, men det hade hon nog inte...
    Kanske nåt magiskt som händer vid 4 månader eftersom både du o jag upplever skillnad på de små...

    KRAM
    Åsa

    SvaraRadera